29 Eylül 2015 Salı

VERİMLİ DERS ÇALIŞMANIN RACONU

Verimli Ders Çalışmanın Raconu 23 Maddeden Oluşur.

Racona uyan bir delikanlı diyor ki;

1)Çalışma masam olmadan asla….
Aynı zamanlarda ,aynı yerde başlanan çalışma çalışmaya kısa sürede adapte olmanı sağlar.
O masaya sadece çalışmak için oturduğunu hissetmelisin.

2) Çalışacaksam ısı,ışık uygun olacak o kadar…
Rengarenk posterler,sıcacık oda,loş ışık UYUMAK içindir.
18-20 derece ısı,ışığı yeterli düzeyde bir çalışma masası idealdir.

3) Oda dağınıksa toplamadan asla…
Çalışırken dikkatinizi dağıtacak eşyaları kaldırın.
Mümkünse boş bir duvara dönük çalışın.
İlginiz sadece ve sadece çalıştığınız konuya yönelsin.

4) Çalışıyorsam sussun MP3’ler… Kapansın TV’ler…
Birden fazla şeyle uğraşmak ilgiyi dağıtır.
İlgi bölünürse aklınızda kalanların kalitesi düşer.

5)Ders çalışırken önemli bir yer görürsem ACIMAM altını ÇİZERİM…
Yatarak uzanarak çalışmak uykunuzu getirebilir.Dikkatinizi dağıtabilir.
Not alarak ve altını çizerek çalışmak çalışmanın verimini arttırır.
Yatarken uzanırken bunları yapmak zorlaşır.

6)Ders çalışırken atıştırmak RACONA TERS…
Derse başlamadan tüm ihtiyaçları görmeliyiz.
Çalışırken atıştırmak hem dikkatimizi dağıtır hem de kilo almamıza neden olabilir.

7)Sabah kahvaltıdan sonra ilk iş ders, diğer işler bana TERS…
Sabah erken saatler ,ders için en uygun vakittir.

8)Ders çalışmamı engelleyen arkadaşa sarı kart…
Telefonla ya da başka şekilde ders çalışmanı bir arkadaşın engelliyorsa,ders çalışman gerektiğini ona kesin ve rahat bir şekilde söyleyebilmeliyiz.

9)Ders’im varsa bekletmek  KİTABIMDA YAZMAZ…
Çalışmayı ertelemek sadece dersin üzerimizdeki yükünü arttırmaya yarar.

10)Çalışıyorsak sebebi var…
İyi bir şekilde belirlenmiş hedefler ,çalışmanızı iyi yönde etkiler.
Belirlenen  hedefe göre plan program hazırlanabilir.

11)Plan benim özelliklerime uygunsa BANA UYAR.
Tek yumurta ikizlerinin bile birbirine benzemeyen yönleri var.
Kendi özelliklerini düşünerek plan yap.
Görevler hobilerden önce gelmeli bunu unutma.

12)Harbiden ANLADIN MI ?
İşitirsem unuturum,görürsem hatırlarım,yaparsam anlarım.
Tekrar et,soru çöz,gene tekrar et,gene soru çöz…
Anladığını anlamak için uygulamaya geçebilmen gerekir.

13)‘Şu dersi Yapamam’ cümlesi bana TERS…
Matematik yapamıyorum,benim ezberim sıfır,fen beni deli ediyor….
Gireceğimiz sınavlarda her ders karşınıza çıkacak.Şu dersi boşver diğerleri yeter demek başarınızı düşürür.

14)Derste bir şeyi anlamazsam, çekinmem sorarım EVELALLAH…
Ya öğretmen sen aptal mısın derse?
Ya sınıfta komik duruma düşersem.
Ya arkadaşlarım gülerse…
Çevrenizdeki herkes aslında  aynı duruma kendilerinin de   düşebileceklerini bilir.

15) Etkili çalış ciğerimi YE..
Çok çalışmak OUT,etkili çalışmak İN…
Çalışmaya çalışmak yerine etkili çalışmaya vaktinizi ayırın.
Etkili Çalışmak şu demek ;hedefini belirle,planını yap,haftalık programını yap,UYGULA

 


16) Açken çalışmak RACONA TERS…
Aç ve yorgunken ders çalışmak yerine sabah ve öğleden sonra zinde olduğunuz zaman dilimlerinde çalışın.
Çalışma süresini en çok 1-1buçuk saatlik dilimler halinde yapın.
En verimli saatlerinizi en zor derslere ayırın..

17) Zor dersler benden sorulur abisi …
Zor olanı başar,kendini ödüllendir.
Yorulmadan ara vermeyi öğren.

18)Mevzu Ders ise; Her yol var bende..
Çalışmak için her yolu deneyin ve kendinize uyanı bulun.
Oku,anlat,yaz,tartış,uygula,test çöz…
Özetten,sonuçtan ipuçlarını yakalayabilirsiniz.
Altını çiz,konuları böl,tekrar et…
Önce konunun ana hatlarını öğren.

19)Bİ sorun varsa çözeriz,DERS’e öyle geçeriz İCABINDA…
Beyninizi kurcalayan,canınızı sıkan,derse adapte olmanızı engelleyen probleminiz varsa çözmeye çalışın.
Gerek görüyorsanız bu konuda bir uzmandan yardım almaya çalışın.

20)‘Tekrar’ dedin mi akan sular durur…
Tekrar unutmayı engeller.
Konuyu kendi cümlelerinizle ifade edin,
Çalışmanın hemen ardından yapılan bir tekrar başarınızı katlar.
Tekrar hatayı azaltır.
Kodlama tekniğini kullanın.Bu bilgilerinizin kısa süreli bellekten uzun süreli belleğe geçmesini sağlar.Kodlama tekniği;bir konu ya da kelimeyi kendi anlayacağımız şekilde beynimize işleme yöntemidir.Örneğin verimli ders çalışmak için gereken şeyler;İstek,Çalışmak,Not Tutmak,Tekrar ise bu gerekli şeylere aklımızda tutmak istiyorsak baş harflerini kodlayıp İÇNOT şeklinde beynimize işleyebiliriz.Bu uygulamayı sayılarla ya da farklı şekillerde de yapabiliriz.

21) Bu alemde dediğini YAPACAKSIN…
Okuduklarımızın 100de 10unu,
Duyduklarımızın 100de 20sini,
Gördüklerimizin 100de 30unu,
Hem görüp hem duyduklarımızın 100de 50sini,
Söylediklerimizin 100de 80ini,
HEM SÖYLEYİP UYGULADIKLARIMIZIN 100DE 90’NINI HATIRLARIZ.

22) Kaygının azına ,fazlasına TAHAMMÜLÜM yok.
İhtiyacım kadar olacak O KADAR…
Kaygı çok fazla olursa sizi olumsuz etkiler ,yardım alın.
Kaygı çok az ise çalışmak istemezsin, başarı gelmez, yardım alın.
Kaygı belli düzeyde olmalıdır.

23)Olumsuz düşünceyi yakarım.sonra YOLUMA BAKARIM.
Beynimizden günde ortalama 60000 düşünce geçer.
Bunların çoğu aynıdır ve bir önceki gün düşündüklerimizle de benzerdir..
Beyninizin doğru şeylere yönelmesini sağlayın.

Hedefi tam 12'den vurmak için sen de RACONA uy.Sen de KAZAN.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder